Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog
Editexperts

Editexperts company provides all services related to, dissertation and research academic projects (شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه و پروژه های دانشگاهی)

راهنمای تنظیم فرضیه های تحقیق در پایان نامه ارشد

یکی از بخش های طرح تحقیق یا پروپوزال پس از بررسی اهداف تحقیق، طرح و تنظیم فرضیه های تحقیق در پایان نامه ارشد است. در این بخش، پژوهشگر باید به ذکر منابعی که فرضیه از آنها اقتباس و تدوین شده است، بپردازد.در واقع، فرضیه های تحقیق، پاسخی مناسب برای سوال یا سوالات پژوهش به شمار می آیند که در مراحل بعدی، درستی و یا نادرستی آنها مورد بررسی قرار می گیرد. در این متن به نکات نگارش بخش فرضیه های تحقیق در پایان نامه ارشد می پردازیم.

راهنمای نگارش فرضیه های تحقیق در پایان نامه ارشد

در مطالعاتی که به صورت تحلیل انجام می شوند، اهداف تحقیق به شکل فرضیه های پژوهش مطرح می شوند و در واقع توضیح و یا پیش بینی تاثیر یک عامل یا متغیر بر عامل یا متغیر وابسته دیگر به شمار می آید.

  • جملات خبری : فرضیه های تحقیق به صورت جمله خبری در پژوهش پایان نامه  مطرح می شوند. باید براساس نظریات علمی پاسخ مناسبی برای هر یک از سوالات تحقیق نگاشته شود.
  • پاسخی به مساله تحقیق: در انتهای پژوهش پایان نامه ، نتایج باید فرضیه های تعریف شده را قبول و یا رد کنند و پاسخی به مساله تحقیق داده شود.
Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post